story about my life

life is very interesting n wonderful. there are numberless beautiful n attractive things. they make life interesting, meaningful n attractive. but there are many things also which are ugly n annoying. thus, life is a mixed affair. it is full of sweet, enjoyable n beautiful things. at the same time there are sufferings, diseases, troubles n tears. there are many things i like n many others which i dislike n hate. but all of this increase my knowledge n experience about my life.

current lighting updates buzz buzz:

selamat sejahtera semua.. ^^     mari la singgah2    

press the stop button if you want a quiet atmosphere in this blog

Tuesday, 5 July 2011

perempuan vs perempuan?

fa x faham perangai manusia ni kadang2.. terlampau complicated.. muncul dgn tujuan apa pun fa sendiri x dpt nk rungkai.. dan fa lagi la amat2 x faham sikap sesetengah org yg jenis anggap diri x bersalah n blame org lain secara terus menerus.. dan lagi PELIK bila org tu pada mulanya mengaku yg dia ada buat salah tapi tiba2 pada ayat yg lain pula secara terang2 tunjuk yg dia lemparkn semua kesalahan tu pada org lain.. apa semua tu? x tetap pendirian ea? wuishhhhh~

dan fa amat2 anti org yg ckp dia xkn GANGGU hubungan org lain tapi sebenarnya dgn jelas terang dan nyata tanpa dengung yg dia sememangnya sedang mengganggu~ tolong la! x perlu nk nafi something yg awk tgh lakukan ok~ dan paling x tahan bila habis satu dunia dia perjaja cerita tentang dia "teraniaya".. fa rasa mcm nk tergelak pun ada.. sbb? sbbnya.. dia yg muncul dlm hubungan org lain n menjadi penyebab hbgn org lain putus n tiba2 dia nk lelaki tu setia dgn dia? mmg x logik langsung permintaan org yg mcm ni..  bila dia da putus dgn lelaki tu, dia buat lagi controversi dgn p jaja2 cerita yg lelaki tu mainkn perasaan dia~ ehem2! amat2 pelik! ("wahai cik adik~ anda x sedar diri pula ea time lelaki tu tinggalkn buah hati lelaki tu sbb awak wahai cik adik?") 


org mcm tu mesti x pernah nk fikir perasaan buah hati lelaki tu time dia wujud kan .. sakit terguris tertikam terhiris perasaan buah hati lelaki tu tak pernah dipedulikn.. yg difikir dan terdetik dlm diri manusia yg mcm tu hanya perasaan diri sendiri.. so, dan2 je dgn x tahu malu nk suruh org lain kasihankn dia bila dia ditinggalkn lelaki tu~ grr.. tak patut okeyhh!

fa bukan apa.. byk sgt kwn2 fa yg mengadu ada perempuan yg mcm tu.. sedih fa.. knp mesti perempuan yg merosakkn kebahagiaan perempuan lain? tolong laa.. sebelum nk salahkn lelaki 100% tolong muhasabah semula diri sendiri.. kalau fikir secara dlm2.. org tu patut sedar yg kehadiran dia menyakitkn perasaan org lain.. jgn muncul dlm hubungan org dan bagi alasan diakhir cerita dgn "lelaki tu ckp dia putus dgn awk, sbb tu sy terima dia.. kalau sy tahu dia dgn awk lagi mesti sy x terima.. sy xkn ganggu hbgn org.. sy bkn jenis mcm tu"...  x ganggu?? da jelas2 tahu lelaki tu ada org lain di AWAL cerita.. yg duk berkwn n berharap pada lelaki tu knp? x ke mengganggu namanya tu? awal2 lagi da nmpk salah sendiri kalau renung dlm2.. tapi impossible bagi org mcm tu an.. yg dinampak hanya salah org lain.. dan satu yg fa tahu.. org yg kacau hubungan org lain x mungkin akan bertahan lama... renung2kn dan selamat beramal.. ^^

p/s: hanya sekadar luahan hati.. fa kesian dgn kwn2 fa.. knp perempuan x faham perasaan perempuan lain? grr.. n bagi yg lelaki... knp mesti wujudkn yg lain sedangkn anda mencintai org yg anda ada skrg? sebenarnya apa yg anda nk ? err.. lelaki mmg mudah berubah hati ea? 

nota tambahan: x semua mcm ni kan.. ^^






♥♥ terima kasih sudi membaca ^^ ♥♥

38 comments:

niena shopping2u said...

wahh.. panjang lebar penjelasan ni :D

erm.. tu lah,spatutnye pmpuan ni kna fhm perasaan kaum sndiri..ckp kt kwn tu sabo je la ye fa

fa said...

niena shopping2u: hee.. ter"taip laju2" sgt dan tiba2 baru perasan entri ni da ter"panjang".. hehe..

erm.. fa da bgtahu supaya kwn fa tu bersabar n bykkn berdoa.. kesian sgt dia..

Encik Psychopath said...

pening.

Ku Azhar said...

taip laju2 br perasan terpanjang?? hehehe cayyokk! sempoi2 :D

suha said...

kita hidup dalam satu komuniti n kalo sume prngai same, bosan lak kan?(^_^)

apepon sentiase jd yg terbaik ye

Scya Lollita said...

sentiasa think positif T___T

fa said...

encik psychopath: alala.. jgn pening2 an diri ea... entri ni sekadar utk renungan sebnrnya.. ^^

ku azhar: hehehe... tu laa.. baru terperasan lps taip laju2~ ngee ;D

suha: yer2.. sbb tu byk manusia, byk ragam.. dan hasil drpd kepelbagaian gaya manusia tu terhasil la sebuah pengajaran dlm kehidupan.. hee :)

insyaallah.. sy akan cuba jd yg terbaik.. ^^

scya lollita: ngee.. think positif yg hadir org mcm tu adalah utk menjdkn seseorg tu lebih tabah n lebih mendekatkn diri pada Allah an.. ^^

Akulah Pak Lan said...

agree with sebelum nak salahkan orang lain...cermin diri sendiri dulu...

dah tukar header erk?

fa said...

akulah pak lan: hehehe.. an an an.. patutnya belek2 diri sendiri dulu sblm tuding jari dkt org lain.. baru la ada peningkatan diri.. hee ^^

a'ah.. da tukar header.. comot an? hehehe :)

Green Apple said...

cermin cermin diri... hehe

fa said...

green apple: hehe.. kadang2 cermin mmg amat2 berguna an.. tapi x tahu la knp ada manusia yg time tgh cermin asyik nampak bayang org lain.. hee ^^

Fad said...

sedang mrh ea..hehehe...

fa said...

fad: geram au.. tapi hanya mampu tersenyum.. ngee ^^

niena shopping2u said...

:D

Ku Azhar said...

cayyok!! eh Wordless Wednesday mne? hehehe

fa said...

ku azhar: hee.. fa x buat un.. blm tergerak2 lagi.. hehehe ^^

Edy Ramanov said...

mak aii panjangnyer explanation. hehehe. tapi edy tahu itulah cara pompuan luahkan masalah dia. best entri ni. like it.

fa said...

edy ramanov: hehe.. maaf, maaf.. fa terlebih mengarang pula.. kesian anda2 semua nk baca panjang.. ngee..

btw, terima kasih kerana memahami.. ^^ n thx kerana suka entri ni.. hee :)

cik zureen said...

btol2.. pompuan kene paham ati pompuan.. cuba letakkan diri kat tempat org lain..

niena shopping2u said...

:D

lilypelangi said...

sabar yer sabar . huhu .


sy pon geram jugakk . heee


btw , awk comel lar :D

syarifahsidrus said...

tak semua orang ada rasa nak muhasabah diri tu kan

fa said...

cik zureen: an an an.. ^^

niena shopping2u: ngee ;D

lilypelangi: hehehe.. sentiasa bersabar dlm semua perkara insyaallah.. oh2! kwn fa yg patut lebih2 bersabar sbb dia yg sedang melalui.. :)

err.. hee.. terima kasih.. tapi sy rasa sy biasa je.. semua org cantik an.. ngee ^^

syarifahsidrus: btl2.. bukan semua yg terdetik utk memuhasabah diri..

stellaizz said...

sabar k.....

nah stella bg ice lemon tea bg hati fa cool sikit :)

fa said...

stellaizz: hehehe.. terima kasih.. ^^

tapi.. tapii.. cerita dkt atas ni ttg kwn fa la.. ngee.. ^^

Shuk_ArChie said...

Hehehe.. manusia mcm tu sgt lah byk... dalam kalangan lelaki pon... Tetapi lelaki ni dia kalau jumpa cinta sejati x kan berubah hati dah. yg berubah hati tu sebab cinta monyet... *cewah jadi pakar cinta plak*... anda dibenarkan utk muntah2.. hehehehe ;)

zuneta said...

fa...zu pernah berada dlm situasi kawan fa, dan juga pernah jadi penggangu hub.org lain...nak cite ni..panjang kut...tapi, lelaki tu sndiri mngaku bujang...tapi kuasaNYa..zu dapat tau, rupanya dia dah beristeri anak satu...jadi dlm situasi zu, nak salah kan siapa?? lelaki mmg tak tahu setia n hargai apa yg ada...lepas zu tau prkara sbnr..bye2 je terus...malas dah..lau pun si isteri pertama kononnya baik nak bermadu...hampeh..tak ingin aku...!!

fa said...

shuk_archie: hehehe.. n kadang2 lelaki tu baru sedar yg mana satu cinta sejati n mana satu cinta monyet bila dua2 dia ambil.. hee.. sabar je la an~ ^^

zuneta: kalau situasi zu mmg la zu x bersalah sbb zu mmg x tahu yg dia da berkahwin pada awal2 lagi.. tapi perempuan yg muncul dlm hbgn kwn fa tu pula mmg dari awal2 lagi tahu lelaki tu da berpunya.. tapi still duduk dlm hbgn tu..

btw, zu sabar byk2 au..

WuMing said...

Itu laa yang dinamakan orang Hipokrit

fa said...

wuming: haa.. betul, betul, betull.. ^^

missgee said...

Dalam keadaan begini..
Kawalan emosi paling penting..
Jangan dikacau2 oleh perempuan
yang pelik itu :)

P/s: Salam tumpang baca :)

fa said...

missgee: hee.. sy setuju.. kawal emosi dan abaikn perempuan yg pelik mcm tu.. ngee ^^

p/s: sila an.. ^^

slumberdek said...

kalau member saya dia suka kawan dengan lelaki sebab lelaki boleh menjadi pendengar yang baik dan penasihat yg hebat. kalau perempuan vs perempuan susah katanya. itu lata member saya org lain saya tak tau.

fa said...

slumberdek: berkwn tu x salah.. semua ada hak utk berkwn.. tapi jgn sampai merosakkn hbgn org sudah la.. ^^

sifu im said...

haha..pasal laki pon nk berebut ke???

fa said...

sifu im: hee.. entah.. ^^

-iXxOrE- said...

=)

fa said...

-ixxore-: ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...