story about my life

life is very interesting n wonderful. there are numberless beautiful n attractive things. they make life interesting, meaningful n attractive. but there are many things also which are ugly n annoying. thus, life is a mixed affair. it is full of sweet, enjoyable n beautiful things. at the same time there are sufferings, diseases, troubles n tears. there are many things i like n many others which i dislike n hate. but all of this increase my knowledge n experience about my life.

current lighting updates buzz buzz:

selamat sejahtera semua.. ^^     mari la singgah2    

press the stop button if you want a quiet atmosphere in this blog

Saturday, 16 July 2011

peristiwa time kecil2

semua org pernah alami pelbagai peristiwa time kanak2 an.. n mesti ada diantara peristiwa2 tu yg buat anda2 semua susah utk lupa an?


mcm fa... fa pernah alami satu peristiwa yg btl2 buat fa takut time fa kecil... umur fa masa tu lebih kurang dalam 6 tahun.. semuanya bermula mcm ni..........


hari tu semuanya seperti biasa.. lps fa habis belajar dkt tadika abim, fa balik rumah jalan kaki..*tadika abim tu dkt je dgn rumah fa au.. 
n then sampai je rumah, fa terus rapatkn pagar, masuk rumah n kunci pintu.. ibu fa selalu pesan dkt fa yg bila ada dlm rumah kena selalu kunci pintu n jgn buka kalau org x kenal suruh buka.. jadi sebgai kanak2 kecil ofcourse la fa dgr dgn penuh setia an.. ^^ 
tp hari tu fa btl2 rasa x sedap hati.. entah knp.. tp fa cuba tenangkn diri fa yg masih kecil lagi tu dgn tgk tv.. ^^ 
selang beberapa minit, tiba2 ada kereta berhenti dpn rumah fa.. masa tu fa mmg da x sedap hati sgt2.. fa terus tutup tv, tutup kipas n perhati dibalik tingkap gerak geri lelaki yg keluar dari kereta tadi.. n paling terkejut bila lelaki tu terus buka pagar rumah fa n masuk... fa terus lari n sembunyi belakang pintu.. *jantung fa berdegup cpt sgt2..  
x cukup sampai masuk dlm pagar, lelaki tu ketuk2 pintu rumah fa dgn tingkap n jerit2 suruh buka.. fa menangis teruk sgt sbb takut.. n time tu fa berdiri belakang pintu sambil tutup mulut sbb takut org tu dgr suara fa menangis... 
lama au lelaki tu ada depan rumah fa.. lebih kurang setengah jam.. n then senyap... x lama lps tu fa dgr org ketuk pintu rumah fa lagi.. tapi kali ni diikuti dgn suara yg fa kenal.. suara ayah fa! so, cpt je fa buka pintu.. 
haa.. nk tahu x.. fa x bgtahu ayah fa un time tu.. apa yg fa buat? fa terus masuk bilik n duduk atas katil sambil peluk bantal.. knp? hehehe.. fa un x pasti knp fa buat mcm tu.. mungkin fa masih dlm ketakutan kot.. fa un da lupa.. 
peristiwa tu fa ckp un bila da ptg.. fa ckp dkt ibu fa sbb time tu fa da rasa kuat sikit... so apa lagi an.. punya la terkejut ibu dgn ayah fa.. n lps dari hari tu, fa selalu ajak kwn dtg rumah fa n duduk dgn fa sampai ayah fa balik.. n parents fa un ada suruh jiran fa tgk2 an fa.. 
alhamdulillah org tu da x muncul da.. tapi fa still rasa takut bila tinggal sorang2.. knp org lelaki tu muncul dpn rumah fa n ketuk2 pintu rumah, tingkap n jerit2 mcm org x siuman un fa x pasti.. semuanya masih misteri~ hehe.. 
apa un.. fa bersyukur sbb fa da diajar supaya jgn buka pintu rumah kalau x kenal org tu... terima kasih Allah sbb masih pelihara diri fa.. ^^



♥♥ terima kasih sudi membaca ^^ ♥♥

15 comments:

Dhiya Fariza said...

omg i pernah kena mcm ni. the funny thing is kita mesti tutup kipas kan, da la takut, panaassss pulak tu hehe.

fa said...

dhiya fariza: hehe.. btl2.. panas sgt2 time tu.. cuak kot.. takut kalau pasang kipas nnti org tu tahu ada org dkt dlm rumah.. ngee..

Kathy Tuah said...

alhamdulillah, nasib baik x jadi apa2 :')

fa said...

kathy tuah.. tu la.. alhamdulillah n bersyukur sgt2.. ^^

kotak bulat said...

hhehehe.. KB kalau nk mneyorok mesti tutp kipas gak.. sebab nti tkut org tau kita ad kat rumah bila dgr bunyi kipas..

fa said...

kotak bulat: haa.. an an an.. lps tu kita berpanas-panasan.. hehe ^^

AesyaZealous said...

fa.. waaa rase cuak pulak baca entri ni..huahuahua... papepunn nseb baik fa bijak masa kecik..hehehe selamat..

fa said...

aesyazealous: ngee.. syukur sgt2 an sbb nasib baik parents da pesan awal2.. alhamdulillah.. fa rasa bersyukur sbb selamat.. ^^

adeeb khairudin said...

uisk.. seram je. mesti bedebar semacam kan. haha. mcm dpt rase jugak. tapi kalau mcm tu mesti nak tutup kipas. takut bising. HAHA

fa said...

adeeb khairudin: mmg seram paling maksima kot.. seram sejuk fa dibuatnya.. walaupun kipas da tutup tp still rasa sejuk sikit2 sbb terlalu takut.. ngee ^^

hana sudradjat said...

kecuakan melanda diri tiba-tiba. :O

fa said...

hana sudradjat: fa lagi la cuak au.. ngee..

Ezad Skytech said...

masa kecik dulu mmg la.. tak tahu nak buat pe kan..sanggup duduk dalam kepanasan nak menyorok punya pasal kan..heee~

si cantik sally said...

mmg la bhaya..ish len kali jgn buka pntu meluru oke..danger,...lau x sy pon x knal awok..ngeh2

Shuk_ArChie said...

OMG... memang bahaya la... nasib baik la... kalau buka tah2 kan.. huhuhu creepy...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...